wczytywanie

Nowy Sącz, dn. 16 marca 2020 r.

Drodzy Uczniowie, Rodzice oraz Pracownicy JCE,

Od 12 do marca br. zostały zamknięte szkoły i zawieszone zajęcia. Wydarzenia te mają związek z pandemią koronawirusa. Sytuacja jest nietypowa dla każdego. Każdy z nas stoi wobec wielu wyzwań, jak kontynuować naukę w domu, jak przekazywać treści, jak dzielić szkolne zadania z innymi domownikami: rodzeństwem, krewnymi czy rodzicami, którzy też zdalnie pracują lub mieszkają pod jednym dachem. Jak długo potrwa czas kwarantanny, jak niektórzy mówią "kwantaranny", tego jeszcze nie wiemy.

Nie ma tutaj prostych rozwiązań. Sytuacja, w której przychodzi nam funkcjonować może okazać się dla nas wyjątkową okazją. W tym czasie potrzebujemy bardzo dużo zrozumienia i życzliwości dla siebie nawzajem. W tym celu założyliśmy zakładkę E-learning JCE. Nie mamy gotowego patentu, w jaki sposób prowadzić idealne zajęcia zdalne, biorąc pod uwagę złożony kontekst każdego ucznia i nauczyciela. Mimo wszystko postanowiliśmy podjąć próbę kreatywnego działania.

Drodzy uczniowie zaplanujcie sobie stały czas na indywidualną pracę, jeśli macie starsze rodzeństwo i pracujących zdalnie rodziców, spróbujcie podzielić sobie obowiązki, tak aby każdy mógł wypełnić je w najdogodniejszych, z możliwych okolicznościach. Przebywanie razem może rodzić wiele emocji, stąd gorąca prośba aby być dla siebie wyrozumiałym i wspierając jedni drugich. W takich okolicznościach mamy okazję uczyć się odpowiedzialności za siebie czy też obowiązkowości.

Stworzone w zakładce E-learning JCE sekcje mają na celu przede wszystkich przekazać najistotniejsze informacje dotyczące źródeł, z których można korzystać podczas nauki w domu. Sposoby kontaktu z nauczycieli z uczniami, bądź z rodzicami uczniów młodszych, czy też uczniów z nauczycielami mogą być różnorodne i dostosowane do specyficznych potrzeb. Kolejnym wyzwaniem, jest przekazywanie treści, dla których, do tej pory, naturalnym miejscem była klasa, ogólnie mówiąc w szkoła, a teraz ma być Internet. Wydawać by się mogło, że można nagrać filmik, "wrzucić prezentację", czy przygować quiz. Z drogiej strony może okazać się, że do tej pory ktoś nie nagrywał filmu, którego celem miał być szkolny wykład. Łatwiej jest powtarzać materiał, który już się przerobiło niż przekazywać nowe treści. Itd. Przykłady można mnożyć.

To co może zrobić każdy z nas, to podjąć osobistą refleksję i podzielić się nią z nauczycielem, rodzicem, koleżanką lub kolegą. Łatwo można skrytykować coś co robi się pierwszy raz, o wiele trudniej jest tak sformułować wniosek i zaproponować rozwiązanie. W pedagogi ignacjańskiej kluczową rolę odgrywa pewna powtarzająca się dynamika polegająca na: systematycznej refleksji, działaniu i ocenie. Obecny czas to czas zachęca do refleksji jak zaplanować odpowiednie działania, dlatego powinniśmy na bieżąco poddawać je wnikliwej ocenie, następnie ocenę refleksji i podejmować kolejne wynikające z refleksji działania. W ten sposób będziemy mogli się rozwijać.

I-Tuba Skargi, która docierała do każdego z was na codzień, również, po refleksji i namyśle chce być z wami zdalnie ;), podejmujemy zatem działanie i oddajemy to waszej ocenie.

Czy się rozwinie czas pokaże....?

Proszę wykorzystajmy ten wyjątkowy czas, dla naszego rozwoju ludzkiego, intelektualnego i duchowego.

Serdecznie Was pozdrawiam!

Pamiętam o Was wszystkich w modlitwie i o modlitwę również proszę.

z Bogiem

o. Paweł Brożyniak SJ

Dyrektor JCE

Kontakt

Masz pytanie? Zadzwoń lub napisz do nas
do_gory